Hvorfor velge utendørs media?
I en stadig mer urbaniserende hverdag hvor mye informasjon sirkulerer hurtig, er det en mer krevende oppgave for annonsører å fange folks oppmerksomhet. DOOH er som et hybrid medie og kombinerer det beste med impact som tradisjonell utendørs, det har en sterk visuell effekt som TV, og det er i dag like dynamisk som online hvor man enkelt kan øke relevansen for kampanjen.
-
Fysisk tilstedeværelse der publikum oppholder seg er en av de store fordelene ved å benytte seg av DOOH som kommuniserer budskapet til mange personer samtidig.
-
Med store formater og strategisk plassering i høyt trafikkerte områder, tilbyr utendørs media uforglemmelige visuelle opplevelser som forsterker merkevarebevisstheten og budskapets gjennomslagskraft.
-
DOOH er kostnadseffektivt med god evne til å bryte gjennom støy og fremstår som en troverdig kanal uten at reklamen virker forstyrrende på mottaker.
En av de mest pålitelige metodene for å skjære gjennom ad blindness er å tilby kontekstrelevant og engasjerende innhold, DOOH er en av de mer effektive kanalene for å distribuere slikt innhold med høy gjennomslagskraft.